zaterdag 12 maart 2016

Duin



Jongen ontmoet meisje. Meisje vindt jongen leuk. Het oude verhaal. Lust en verlangen drijft hen naar een afgelegen, rustige plek waar ze samen de nacht kunnen doorbrengen. Eindelijk alleen. Denken ze...  










Genre: Short Fiction NL416031201 
Taal: Nederlands (English: 'Dune').
Afgerond: 12 Maart 2016 (Nederlands: 13 mei 2018).
Autheur: Eduard Meinema
Woorden: 1052.
IRC bijgewerkt: 13 mei 2018.

Published

Vinyed 216.02 (uitsluitend in het Engels)

External links: -.








Synopsis

Jongen ontmoet meisje. Meisje vindt jongen leuk. Het oude verhaal. Lust en verlangen drijft hen naar een afgelegen, rustige plek waar ze samen de nacht kunnen doorbrengen. Eindelijk alleen. Denken ze...   

Inspiratie 

Een bezoek aan een klein natuurgebied in Zeeland, gevolgd door een wandeling langs de bukers in mijn woonplaats Hellevoetsluis, deed me terugdenken aan ijn jeugd, de tijd dat we regelmatig bij de bunkers van Hoek van Holland (Rotetrdam) speelden. Die bunkers werden later gesloten voor publiek. Ondanks de tragische oorsprog van deze constructies, hebben bunkers altijd een grote aantrekkingskrecht op jongens, wat mijn broer en ik toen nog waren.

P.S. Bij dit verhaal heb ik onderstaand schilderij gemaakt (40x120cm); tevens gebruikt voor de compilatie van korte verhalen Vinyed 216.02 (alleen in het Engels verkrijgbaar). Prints, mokken, T-shirts etc. van dit schilderij zijn verkrijgbaar in mijn printshop









Lijst van karakters
Alle personen in alfabetische volgorde. Bijnamen en karakters die alleen bij hun voornaam worden genoemd, staan onderaan de lijst. Naamloze karakters zijn niet in deze lijst opgenomen!
  • Nathan Boyd - protagonist
  • Jenny Copper - protagoniste