woensdag 27 april 2016

Buddy

Twee duikvrienden genieten van een geweldige duik in de Oosterschelde. Als ze besluiten een tweede duik te maken, zijn ze zich er niet van bewust dat sommige dingen niet beter worden... Het kalme water blijkt verrassend gevaarlijk. Pas op voor het onverwachte.
KOOP 'Buddy' nu in mijn eBook-shop!


Ze kenden de verhalen, maar waren er zeker van dat het hen niet zou overkomen

Synopsis
Twee duikvrienden genieten van een geweldige duik in de Oosterschelde. Als ze besluiten een tweede duik te maken, zijn ze zich er niet van bewust dat sommige dingen niet beter worden... Het kalme water blijkt verrassend gevaarlijk. Pas op voor het onverwachte.

Inspiratie
Hoewel ik de laatste jaren niet meer heb gedoken, heb ik in mijn twintiger jaren met veel plezier leren sportduiken (of Scuba duiken, als het beestje maar een naam heeft...). Ben na de tweede ster CMAS gestopt met lessen (*). Ja, dat waren nog eens dagen. Een uurtje duiken; daarna in je duikpak achter het stuur kruipen en naar een nieuwe duikstek rijden om een tweede duik te maken.
We wisten dat er risico's aan zaten. We hoorden regelmatig de verhalen van andere duikers.
Maar, zoals altijd, we gingen er van uit dat ons nooit iets zou overkomen...

Noot: dit verhaal is oorspronkelijk in het Nederlands geschreven, helaas zonder de datum te noteren, maar 'ergens' in 1989. Aangepast, herschreven, in het Engels vertaald en uiteindelijk weer (aangepast en wel) terug in het Nederlands vertaald. Misschien moet ik de verschillende versies eens op een rijtje zetten... zoek de zeven verschillen...

(*) Moest ook nog even tussen de oude paperassen mijn oude duiklogboekje zoeken voor de exacte datum. Heb mijn 2** examen op 1 juli 1990 succesvol afgelegd.  


Brokkelsterren bij 'Plompe Toren', duikstek in de Oosterschelde. 


´Duikende boswachter´ Peter Voorn filmde in de zomer van 2018 
de massaal voorkomende brokkelsterren in de Oosterschelde.


Lijst van karakters

Alle personen in alfabetische volgorde. Bijnamen en karakters die alleen bij hun voornaam worden genoemd, staan onderaan de lijst. Naamloze karakters zijn niet in deze lijst opgenomen!
  • Mike - duikleider
  • Han - tweede duiker

Of lees het op:
OverDrive; Scribd.








 # 2016042701  (Laatst bijgewerkt: Mei 23, 2020)  
 Auteur:Eduard Meinema
Titel:Buddy
Genre:Mystery
Serie:Flash & Shorts
Type:Kort verhaal
Pagina's:--
Woorden:3,900
Cover foto:Geran de Klerk
Afgerond:2016, April 27.
Verkrijgbaar als:eBook
TALEN
DeutschBuddy
EnglishBuddy
EspañolBuddy
FrançaisBuddy
NederlandsBuddy

Spread the word(s)
Vind je het leuk mijn verhalen te lezen? Help me 'mijn woord(en) te verspreiden'. Draag ze (als T-shirt), deel ze als je een bakkie doet (in je favoriete mok) of print ze uit (de covers wel te verstaan...)

Bekijk alle items / Bestel via: mijn printshop of Zazzle.