zondag 7 juli 2019

Dus moet jij van mij houden

'Dus moet jij van mij houden' is een feel good verhaal dat ik samen met mijn dochter schreef. De eerste 9 hoofdstukken worden deze zomer, in wekelijkse afleveringen, op Hebban geplaatst. Samen vormen ze een kort verhaal dat aansluitend in een bundel zal verschijnen. Benieuwd hoe het verder gaat? Het volledige verhaal als standalone roman gepubliceerd.






De eerste 9 hoofdstukken worden deze zomer, in wekelijkse afleveringen, op Hebban geplaatst. Samen vormen ze een kort verhaal dat aansluitend in een bundel zal verschijnen. Benieuwd hoe het verder gaat? Het volledige verhaal wordt rond 7 september als standalone roman gep[ubliceerd.

Lees hier:
Hoofdstuk 1 - 7 juli
Hoofdstuk 2 - 14 juli
Hoofdstuk 3 - 21 juli
Hoofdstuk 4 - 28 juli
Hoofdstuk 5 - 4 augustus
Hoofdstuk 6 - 11 augustus
Hoofdstuk 7 - 18 augustus
Hoofdstuk 8 - 25 augustus
Hoofdstuk 9 - 31 augustus

You may read the English version here:
Chapter 1 - online July 7
Chapter 2 - online July 14
Chapter 3 - online July 21
Chapter 4 - online July 28
Chapter 5 - online August 4
Chapter 6 - online August 11
Chapter 7 - online August 18
Chapter 8 - online August 25
Chapter 9 - online August 31


Genre: romantische komedie / feelgood.
Taal: Nederlands 
Also available in: (English: 'Love me back')
First released(scheduled) 7 September, 2019.
AuteursJeske Meinema & Eduard Meinema.
Formaat: Paperback / eBook 
Pagina's: --.
IRC bijgewerkt: 6 Juli, 2019.

KOOP Paperback bij:
je favoriete boekhandel of probeer een van deze online retailers: Amazon, Barnes & Noble;  Books.A.Million; Indiebound.
KOOP eBook bij:
Amazon (Kindle); Barnes & Noble (Nook); Bol.com; iBooks; KOBO; Smashwords
LEES op:
OverDrive; Scribd

Synopsis / Flap tekst

Toeren door Europa in een oude VW-bus. Zangeres Chanice 't Hart leek het een geweldig plan. De zanger van de Spaanse band maakte de tocht nóg interessanter. Maar ja. Die Spaanse zangeres... Om nog maar te zwijgen over haar ex, de bekende zanger Chris Ashton. Een hilarische tocht vol liefde, twijfels, nog meer liefde, onverwachte ontmoetingen en... toch weer twijfels. Een zomer om nooit te vergeten!

Inspiratie
Mijn dochter en ik werden gevraagd een kort, feel good verhaal te schrijven dat wekelijks zou worden gepubliceerd op de website van Hebban. We waren direct enthousiast. Misschien een beetje té... In plaats van een reeks van 9 wekelijkse hoofdstukken, hebben we uiteindelijk een volledige roman geschreven.

Het verhaal is gebaseerd op Jeske's wens om over die beroemde vintage VW-busjes te schrijven. Ze had daarbij als basis een liefdesverhaal in haar gedachten. Zoals gewoonlijk heeft 'good old dad' (lees: ik) wat meer ideeën toegevoegd. We schreven om de beurt, zoals we deden (en nog steeds doen) in onze YA-serie AQUIFER. Zij schrijft, ik lees het hoofdstuk, bewerk het en voltooi het, daarna ga ik door en schrijf het volgende hoofdstuk; zij leest weer terug, bewerkt en voltooit mijn tekst voordat ze aan het volgende hoofdstuk begint. Enzovoorts...


De (Spaanse) band is gebaseerd op een band die we een paar jaar geleden zagen spelen bij l'Escala (Catalunya, Spanje). Luister naar de muziek van deze band, La Carrau, om de sfeer te krijgen.

Lijst van karakters
Karakters alfabetisch op achternaam. Bijnamen en karakters die alleen bij hun voornaam worden genoemd, staan onderaan de lijst.

  • Charice ´t Hart - protagonist
  • Louis Enrique - tourmanager etc. (ook bekend als 'No-es-Enrique')
  • Núria Pajas - zanger
  • Chris Ashton - ex vriend
  • Milan - ex vriend
  • Alvaro Navas - zanger
  • Carlos Oliveira - gitarist
  • Jose Porta - drummer
  • Roland - manager van Charice