donderdag 4 februari 2021

Laatste nachtdienst

De dood van een hoteleigenaar stelt rechercheur Marilou Tetteroo voor een raadsel. Met de aanhouding van een verdachte lijkt de zaak snel opgelost. Maar naarmate zij de verklaring van de verdachte grondiger doorneemt, blijken er veel - te veel - hiaten.
KOOP 'Laatste nachtdienst' nu in mijn eBook-shop! 
Een nieuw hotel; een duister verleden...
Synopsis / Flap tekst
Een nieuw hotel. Een historische stad. Een meervoudige moord.

De dood van een hoteleigenaar stelt rechercheur Marilou Tetteroo voor een raadsel. Met de aanhouding van een verdachte lijkt de zaak snel opgelost. Maar naarmate zij de verklaring van de verdachte grondiger doorneemt, blijken er veel - te veel - hiaten.
Om het alibi van de enige verdachte te controleren, gaat ze terug naar de plaats delict in het historische centrum van Delft. Haar onderzoek in het hotel en de directe omgeving leidt tot een opzienbarende ontdekking. Haar nachtdienst verandert in een nachtmerrie waarin ze wordt geconfronteerd met een gruwelijke reeks moorden...


Inspiratie:
Je verleden neem je mee. Als een schaduw die altijd zichtbaar is, ook als de zon niet schijnt. (Zie ook: 'Escaping the shadow'). Een 'klein' voorval dat plaats vond toen ik een jaar of twintig was, is mij altijd bijgebleven en vormt de basis van dit verhaal; een afrekening dertig jaar na dato...

Ja...?
Oh... Je verwacht nu een toelichting op die gebeurtenis he? Dat wil ik wel doen, maar het is een spoiler. Dus... Lees eerst het verhaal en lees daarna pas dit: de werkelijke toedracht / mijn inspiratie van 'Nachtportier'!

Ik had het idee dit plot als kort verhaal uit te werken. Maar dingen gaan zoals ze gaan. Het verhaal werd vanzelf langer; ik kon de karakters en de locatie, mijn geboortestad Delft, niet meer loslaten. Gaandeweg ontstonden tijdens het schrijven ideeën voor nieuwe verhalen. Nog voor 'Nachtportier' klaar was, wist ik het al: dit 'korte' verhaal wordt de basis van een serie. De karakters zijn er al; deels fictief, deels gebaseerd op mijn eigen verleden èn... deels gebaseerd op historische figuren. De locatie bestaat al langer, veel langer, dan ik op deze wereld rondloop. De stad is wereldwijd bekend vanwege het porselein: Delfts Blauw. De naam van de serie lag daarmee eigenlijk al vast: Delft Blue Crimes.

Lijst van karakters
Alle personen in alfabetische volgorde. Bijnamen en karakters die alleen bij hun voornaam worden genoemd, staan onderaan de lijst. Naamloze karakters zijn niet in deze lijst opgenomen!
  • Ed Décran - slachtoffer
  • Fred Devrieux - medewerker hotel
  • Jean-Luc Devrieux - restaurateur
  • Cees van Dijk - lid kerkraad
  • René Hoogendam - plaatsvervangend commandant AT
  • René Karlas - nachtportier
  • Monique Moreau - receptioniste
  • Louise Peereboom - forensisch rechercheur
  • Wim Romeyn - commandant AT
  • Marilou Tetteroo - rechercheur


KOOP 'Laatste nachtdienst' nu in mijn eBook-shop!

Verkrijgbaar als paperback bij: Amazon, Barnes & Noble; Books.A.Million; Indiebound.
Je kunt dit e-book ook kopen op: Amazon (Kindle); Barnes & Noble (Nook); Bol.com; iBooks; KOBO; Smashwords; Walmart.
Of lees het op:
KOBO Plus; OverDrive; Scribd.





 # 20200728 (Laatst bijgewerkt:  28 april, 2021)  
 Auteur:Eduard Meinema
Titel:Laatste nachtdienst
Genre:Thriller
Serie:Delft Blue Crimes # 1
Type:Short Story
Pagina's:120
Woorden:33.860
Cover foto:
Afgerond:2020, 28 juli.
Verkrijgbaar als:eBook; paperback
TALEN
Deutsch--
EnglishGraveyard shift
Español--
Français--
NederlandsLaatste nachtdienst

Spread the word(s)
Vind je het leuk mijn verhalen te lezen? Help me 'mijn woord(en) te verspreiden'. Draag ze (als T-shirt), deel ze als je een bakkie doet (in je favoriete mok) of print ze uit (de covers wel te verstaan...)

Bekijk alle items / Bestel via: my printshop of Zazzle.