dinsdag 9 januari 2024

Doet-ie 't of doet-ie 't niet?

Toen ik twintig was, ging ik vaak duiken. Eén van mijn vaste duikvrienden was machinist van beroep. Tijdens een van onze duiken vroeg ik hem of er ooit iemand voor zijn trein was gesprongen. Zijn felle reactie verraste mij.

"Dat vind ik zo'n stomme vraag! Alsof dat het belangrijkste is wat er kan gebeuren tijdens mijn werk."

Uiteindelijk legde hij uit dat het hem gelukkig nog nooit was overkomen, maar dat hij wel collega’s kende die een springer voor hun trein hadden gekregen. De impact is volgens hem enorm. Gelukkig is er goede begeleiding voor de mensen bij wie dit gebeurt.

Toen ik de foto tegenkwam die ik voor dit Flash Fiction-verhaal gebruikte, kwam deze herinnering in me op. Maar zoals het een Twisted Tuesday betaamt, loopt het verhaal net iets anders af dan je zou verwachten...

Het Flash Fiction-verhaal "End of the line" ("Eindstation") is alleen beschikbaar op REAM en rechtstreeks bij de auteur. (Gratis te downloaden voor alle abonnees tot 15 januari)